Hogyan alakítsd ki a home office állomásodat ?

És milyen fény az ideális a munkához?

Teremts ideális fényviszonyokat otthonodban, a home office-ra készülve! Összegyűjtöttük, mi mindenre kell figyelned, hogy a lehető legtovább megőrizhesd a szemeid egészségét.

Home office újratöltve

Régen talán te is sokat álmodoztál arról, hogy otthonod kényelmében, lezserebb öltözetben, a kanapé kényelmében alkoss, végezd a munkát. Remélted, hogy egyszer eljön a nap, mikor heti egy vagy két alkalommal nem kell irodába járnod, vagy te is olyan munkahelyhez jutsz, ahol saját ütemben, általad választott helyszínen kell elvégezned a feladataid.

Nos, ez már csak egy ilyen év, hogy az álmok rémálommá válnak… Idén az iroda valóban hazaköltözött velünk, és rá kellett jönnünk, hogy az otthoni munka korántsem olyan idilli, mint amilyennek elképzeltük. Hiányzik a megszokott íróasztal, ergonomikus szék, a központilag beállított világítás – helyette sokaknak egy konyhaasztal, a kanapé, vagy a nappali egy eldugott sarka jut. Ennek következményeit pedig érezhetjük a saját bőrünkön, pontosabban a hátunkon, fejünkön, szemünkön, hiszen ezek a munkakörülmények sok-sok negatív hatással lehetnek a testünkre.

Hogyan tedd kellemesebbé az otthoni munkavégzést?​

Félsz, hogy most is ez a veszély fenyeget? Elég nagy az esély rá, hogy az irodád (megint) az otthonodba költözik, de legalább már van benne némi gyakorlatod.

Az első és legfontosabb, amit megtehetsz, hogy elfogadod: a következő hónapok igy telnek majd el. Ha valamit megtanulhattál az előző körben, akkor az az, hogy érdemes a munkának külön teret elkülöníteni, és a lehető legjobb körülményeket létrehozni. Az ördög ez esetben megint a részletekben rejlik: a szék, az asztal, és persze a megfelelő fényviszonyok kialakítása, és ezzel párhuzamosan a szemed épségének, egészségének megőrzése is kiemelten fontos lesz a következő hetekben.

A megfelelő fényviszonyok a munkához

A megfelelő fényviszonyok kialakításánál eltérő nehézségű gondjaid lehetnek: sokat számít a lakás, vagy a ház fekvése, az, hogy az épület mennyire világos, mennyi és mekkora ablakok vannak rajta.

A legjobb, ha természetes fénynél dolgozol, ezért lehetőleg úgy helyezkedj, hogy legyen a közeledben egy nagyobb ablak, de ne közvetlenül a monitorodat süsse a nap. Ha ugyanis fényes monitort használsz, akkor bele fog csillanni és semmit nem látsz, ha pedig matt monitort, akkor is feljebb kell venned a fényerőt, hogy el tudd olvasni a szövegeket.

Ha szoktál munka közben jegyzetelni, firkálni, akkor jó, ha ez a fény az ellentétes oldalról jön: jobbkezeseknek balra legyen az ablak, balkezeseknek jobbra, így nem fog a saját kezed árnyékot vetni a papírra.

Ha nincs lehetőséged ablak közelébe ülni, akkor legyen egy asztali lámpád, vagy állólámpád az asztal mellett, ami koncentráltan világítja meg a munkaterületedet, és egy „rendes” lámpád, ami pedig szórt fényt ad az egész szobában. Fontos, hogy ne a monitor legyen a legerősebb fényforrás a helyiségben!
Ha mesterséges fényről van szó, számít, hogy milyen típusú munkához, illetve milyen napszakhoz van szerencséd: ez ugyan is meghatározza azt, hogy milyen erősségű fényre van szükséged. Érdemes LED izzókat beszerezni, amelyek állítható erősségűek.

A szemednek és a tested többi részének is az a legelőnyösebb, ha egyenesen ülve, egyenesen tudsz a monitorra nézni, ezért ha laptopot használsz, érdemes megemelni azt. Ez esetben szükséged lehet külön klaviatúrára és egérre a kényelmesebb munkavégzésért, de az is jó megoldás, ha monitort csatlakoztatsz a laptopra, és az kerül magasabbra.

Hogyan előzd meg a szemfáradtságot?

Lehet a lakás bármennyire is ideális fekvésű, tartozhat hozzá bármennyi, stílusos franciaablak és állhat jó helyen az íróasztalod is, ha egész nap a gép előtt ülsz, délutánra elfáradhat a szemed. A képernyő ugyanis egy úgynevezett kékfényt bocsát ki magából, ami rövidtávon kifárasztja, hosszú távon roncsolja a szemed fényérzékeny sejtjeit. Ez hozzájárul a szem öregedéséhez, és gyorsabb romlásához.

Ezt a kékfényszűrő szemüvegekkel zárhatod ki, amit érdemes minden olyan esetben használni, amikor képernyőt nézel – legyen az akár monitor, okostelefon, vagy az esti Netflix-maraton. Segít megelőzni a szem kiszáradását, irritációját, a fejfájást, és még trendi is – hiszen a karantén alatt is szeretjük nőnek érezni magunkat, ugye;)?

A BlueOptic kékfényszűrő szemüvegről ide kattintva tudhatsz meg többet.

Hogyan alakítsd ki a home office állomásodat ?

És milyen fény az ideális a munkához?

Teremts ideális fényviszonyokat otthonodban, a home office-ra készülve! Összegyűjtöttük, mi mindenre kell figyelned, hogy a lehető legtovább megőrizhesd a szemeid egészségét.

Home office újratöltve

Régen talán te is sokat álmodoztál arról, hogy otthonod kényelmében, lezserebb öltözetben, a kanapé kényelmében alkoss, végezd a munkát. Remélted, hogy egyszer eljön a nap, mikor heti egy vagy két alkalommal nem kell irodába járnod, vagy te is olyan munkahelyhez jutsz, ahol saját ütemben, általad választott helyszínen kell elvégezned a feladataid.

Nos, ez már csak egy ilyen év, hogy az álmok rémálommá válnak… Idén az iroda valóban hazaköltözött velünk, és rá kellett jönnünk, hogy az otthoni munka korántsem olyan idilli, mint amilyennek elképzeltük. Hiányzik a megszokott íróasztal, ergonomikus szék, a központilag beállított világítás – helyette sokaknak egy konyhaasztal, a kanapé, vagy a nappali egy eldugott sarka jut. Ennek következményeit pedig érezhetjük a saját bőrünkön, pontosabban a hátunkon, fejünkön, szemünkön, hiszen ezek a munkakörülmények sok-sok negatív hatással lehetnek a testünkre.

Hogyan tedd kellemesebbé az otthoni munkavégzést?​

Félsz, hogy most is ez a veszély fenyeget? Elég nagy az esély rá, hogy az irodád (megint) az otthonodba költözik, de legalább már van benne némi gyakorlatod.

Az első és legfontosabb, amit megtehetsz, hogy elfogadod: a következő hónapok igy telnek majd el. Ha valamit megtanulhattál az előző körben, akkor az az, hogy érdemes a munkának külön teret elkülöníteni, és a lehető legjobb körülményeket létrehozni. Az ördög ez esetben megint a részletekben rejlik: a szék, az asztal, és persze a megfelelő fényviszonyok kialakítása, és ezzel párhuzamosan a szemed épségének, egészségének megőrzése is kiemelten fontos lesz a következő hetekben.

A megfelelő fényviszonyok a munkához

A megfelelő fényviszonyok kialakításánál eltérő nehézségű gondjaid lehetnek: sokat számít a lakás, vagy a ház fekvése, az, hogy az épület mennyire világos, mennyi és mekkora ablakok vannak rajta.

A legjobb, ha természetes fénynél dolgozol, ezért lehetőleg úgy helyezkedj, hogy legyen a közeledben egy nagyobb ablak, de ne közvetlenül a monitorodat süsse a nap. Ha ugyanis fényes monitort használsz, akkor bele fog csillanni és semmit nem látsz, ha pedig matt monitort, akkor is feljebb kell venned a fényerőt, hogy el tudd olvasni a szövegeket.

Ha szoktál munka közben jegyzetelni, firkálni, akkor jó, ha ez a fény az ellentétes oldalról jön: jobbkezeseknek balra legyen az ablak, balkezeseknek jobbra, így nem fog a saját kezed árnyékot vetni a papírra.

Ha nincs lehetőséged ablak közelébe ülni, akkor legyen egy asztali lámpád, vagy állólámpád az asztal mellett, ami koncentráltan világítja meg a munkaterületedet, és egy „rendes” lámpád, ami pedig szórt fényt ad az egész szobában. Fontos, hogy ne a monitor legyen a legerősebb fényforrás a helyiségben!
Ha mesterséges fényről van szó, számít, hogy milyen típusú munkához, illetve milyen napszakhoz van szerencséd: ez ugyan is meghatározza azt, hogy milyen erősségű fényre van szükséged. Érdemes LED izzókat beszerezni, amelyek állítható erősségűek.

A szemednek és a tested többi részének is az a legelőnyösebb, ha egyenesen ülve, egyenesen tudsz a monitorra nézni, ezért ha laptopot használsz, érdemes megemelni azt. Ez esetben szükséged lehet külön klaviatúrára és egérre a kényelmesebb munkavégzésért, de az is jó megoldás, ha monitort csatlakoztatsz a laptopra, és az kerül magasabbra.

Hogyan előzd meg a szemfáradtságot?

Lehet a lakás bármennyire is ideális fekvésű, tartozhat hozzá bármennyi, stílusos franciaablak és állhat jó helyen az íróasztalod is, ha egész nap a gép előtt ülsz, délutánra elfáradhat a szemed. A képernyő ugyanis egy úgynevezett kékfényt bocsát ki magából, ami rövidtávon kifárasztja, hosszú távon roncsolja a szemed fényérzékeny sejtjeit. Ez hozzájárul a szem öregedéséhez, és gyorsabb romlásához.

Ezt a kékfény szűrő szemüvegekkel zárhatod ki, amit érdemes minden olyan esetben használni, amikor képernyőt nézel – legyen az akár monitor, okostelefon, vagy az esti Netflix-maraton. Segít megelőzni a szem kiszáradását, irritációját, a fejfájást, és még trendi is – hiszen a karantén alatt is szeretjük nőnek érezni magunkat, ugye;)?

A BlueOptic kékfény szűrő szemüvegről ide kattintva tudhatsz meg többet.

×
×

Cart